Nathalie
Nathalie studeerde aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Ze zong onder dirigenten als Jaap van Zweden, Peter Dijkstra en Reinbert de Leeuw en volgde masterclasses bij onder anderen Jard van Nes, Nelly Miricioiu en Sarah Walker. Momenteel wordt ze gecoacht door Marjan Kuiper.
Regelmatig soleert Nathalie in oratoria uit verschillende stijlperiodes. Zo zong zij de passies van Bach, Petite Messe Solennelle van Rossini, The Armed Man van Jenkins en nog vele andere werken. Zij zong operarollen als Dido in Dido & Aeneas van Purcell, die Mutter in Hänsel & Gretel van Humperdinck en de Tweede Dame in Die Zauberflöte van Mozart.
Met Wouter Lucassen maakte ze al eerder liedprogramma’s met Engelse lute-songs en Franse chansons. Kijk op www.nathaliemees.nl voor meer informatie.
Naast zangeres is Nathalie ook voice-over/stemacteur.
Hans
“De enorme klankrijkdom van het accordeon in combinatie met elektronica vind ik fascinerend. Ik componeer daarvoor mijn eigen muziek op basis van muzikale schetsen en improvisatie, en volgens hetzelfde concept arrangeer ik bestaande composities.
Mijn muzikale achtergrond is gevormd door een brede, nog steeds groeiende belangstelling voor vele stijlen en genres. Niet alleen muziek maar ook beeldende kunst en poëzie spelen een belangrijke rol in mijn artistieke ontwikkeling.”
Hans van der Maas (1960) studeerde klassiek accordeon bij Miny Dekkers aan het toenmalige Rotterdams Conservatorium (nu Codarts). Naast accordeon studeerde hij orkestdirectie bij Arie van Beek, Heinz Friesen en Lev Markiz, koordirectie bij Barend Schuurman en ensemble-leiding bij componist Bernard van Beurden.
Hans van der Maas is tevens musicoloog.
Wouter
Wouter Lucassen werd in zijn jonge jaren – en dat is behoorlijk lang geleden – gegrepen door de klank van de luit en dat is tot op de dag van vandaag zo gebleven. Later kwamen daar aan de luit verwante instrumenten zoals theorbe en vihuela bij.
Wouter heeft diverse vaste muziekvrienden, maar werkt ook graag met anderen op projectbasis samen, zoals in de afgelopen jaren met Pulse Ensemble aan hun CD 't Schrickelik Tempeest, met Merwe’s Oratorium Vereniging aan Bachs Markus Passion en met Ensemble Illustre aan de Musikalische Exequien van Schütz.
Voor iets nieuws is Wouter gemakkelijk enthousiast te krijgen. Zo klonk in 2020 op Radio 4 muziek uit de komische opera Den Verliefden Rijkaart van Hendrik Anders (1657-1714), waarvan hij delen had gereconstrueerd uit fragmenten die de brand in de Amsterdamse Schouwburg (1772) hadden overleefd.
Carel Huiskamp bouwde Wouters luit naar een instrument van Hans Frei (Neurenberg, 1450 - Bologna, 1523), Martin de Witte de theorbe naar een origineel van Mateo Sellas (Füssen, 1580 - Venetië, 1650) en Sebastián Núñez de vihuela naar voorbeelden uit de 16e eeuw.